سرخط خبرها

ساعت بازی لیورپول و اینترمیلان| بازگشت هیجان به فوتبال اروپا

  • کد خبر: ۱۰۱۵۳۷
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
ساعت بازی لیورپول و اینترمیلان| بازگشت هیجان به فوتبال اروپا
دور برگشت مرحله حذفی لیگ قهرمانان از امشب شروع می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان اروپا از امشب با جدال تیم‌های بایرن‌مونیخ با سالزبورگ در آلمان و لیورپول با اینتر در انگلیس شروع می‌شود. شاگردان ناگلزمن در بازی رفت با نتیجه مساوی یک‌بر‌یک متوقف شده‌اند و لک‌لک‌های آنفیلد هم در میلان با دو گل، اینتر را از پیش‌رو برداشتند تا امشب کار آسان‌تری برای صعود داشته باشند.

کار نه‌چندان‌سخت بایرن‌مونیخ مقابل سالزبورگ

باواریایی‌ها در اتریش به نتیجه تساوی یک‌بر‌یک دست پیدا کردند و این نتیجه‌ای است که باعث می‌شود بازی برگشت در آلیانس آرنا سرنوشت صعود‌کننده را مشخص کند. شاید نمایش شاگردان یولیان ناگلزمن برابر سالزبورگ در دیدار رفت از مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا از کیفیت لازم برخوردار نبود؛ اما سالزبورگ مطمئنا نمی‌تواند این تیم را در آلیانس‌آرنا به دردسر بیندازد. سالزبورگ در بازی رفت نشان داد تیم خطرناکی است؛ ولی بایرن‌مونیخ نخستین‌بار نیست که برابر تیم‌های جنگنده ظاهر می‌شود.

تجربه اروپایی بایرن‌مونیخ نه در مقایسه با سالزبورگ که نخستین‌بار است پا به مرحله حذفی می‌گذارد، بلکه در مقایسه با تیم‌های صاحب‌قدرت اروپا نیز مثال‌زدنی است. این دو تیم فصل گذشته هم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان باهم هم‌گروه بودند. بایرن‌مونیخ در هر دو بازی برتری داشت و پس از برد ۶ بر ۲ در سالزبورگ، با نتیجه ۳ بر ۱ نیز در مونیخ پیروز شد؛ در‌حالی‌که لواندوفسکی سه بار در هر دو بازی گل‌زنی کرد. آخرین باری که سالزبورگ در مرحله حذفی با حریفان آلمانی روبه‌رو شد، به لیگ اروپای فصل ۲۰۱۹/۲۰۲۰ برمی‌گردد؛ جایی که در‌مجموع ۶ بر ۳ توسط آینتراخت فرانکفورت حذف شدند.

«لوا»، برگ برنده ناگلزمن

زمانی که بهترین مهاجم جهان را در تیم خود دارید، نسبت به بقیه تیم‌ها از برتری محسوسی برخوردار هستید. جدا از حضور لواندوفسکی، او همچنان در فرم درخشانی قرار دارد و هر هفته به فهرست به‌ظاهر بی‌پایان رکورد‌های خود اضافه می‌کند. لواندوفسکی فقط در هفت بازی از سی بازی‌اش در این فصل موفق به گل‌زنی نشده است و از زمانی که به‌عنوان بهترین بازیکن جهان در مراسم «فیفا دِ بِست» انتخاب شد، دومین بازیکن تاریخ بوندس‌لیگا شد که به سیصد گل رسید. نکته اینجاست لواندوفسکی که در این فصل ۹ گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده است، گل‌های بیست‌و‌پنجم و بیست‌و‌ششم لیگ خود را در آخر هفته مقابل بوخوم نیز به ثمر رساند. او مردی است که می‌تواند تفاوت‌ها را ایجاد کند.

اندوخته مطمئن کلوپ

اینتر بازی رفت را با دو گل در خانه خودش به لیورپول واگذار کرد تا مسابقه امشب تاحدودی حالت تشریفاتی پیدا کند. لک‌لک‌های آنفیلد این‌روز‌ها در آماده‌ترین حالتشان قرار دارند و منتظر یک لغزش کوچک از‌سوی منچسترسیتی هستند تا بار دیگر به صدر جدول لیگ برتر برسند. اوضاع در میلان، اما تا حدودی متفاوت است. نراتزوری در هفته‌های گذشته ناامیدکننده ظاهر شده و از پنج بازی قبلی‌اش یک برد، دو مساوی و دو باخت داشته است. این دو تیم پیش‌تر پنج بازی در مقابل هم قرار گرفته‌اند که سهم اینتر یک برد و سهم لیورپولی‌ها چهار پیروزی بوده است.

نکته جالب اینکه این دو تیم هیچ‌گاه به نتیجه مساوی نرسیده‌اند. اینتر مطمئنا در این بازی چیزی برای از‌دست‌دادن ندارد و احتمالا دست به یک بازی انتحاری خواهد زد؛ اتفاقی که جلوی لیورپول و مهاجمان سرعتی‌اش بسیار خطر‌ناک خواهد بود. نراتزوری در‌صورتی‌که بتواند در نیمه اول دروازه‌اش را بسته نگه دارد، در نیمه دوم می‌تواند دروازه آلیسون بکر را باز کند. لائوتارو مارتینز این‌روز‌ها یک بار دیگر به اوج برگشته است و در جریان برد هفته گذشته اینتر در سری‌آ، هت‌تریک کرد تا آمادگی‌اش را برای این مسابقه به رخ یورگن کلوپ و خط دفاعی لیورپول بکشد. سیمونه اینزاگی امشب کار سختی در آنفیلد دارد و احتمالا این آخرین بازی این مربی با اینتر در چمپونزلیگ امسال باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->